Asfalt se može postavljati u kombinaciji s nekim drugim materijalima, na primjer u kombinaciji s elementima za popločavanje od prirodnog kamena, i na taj način moguće je postići bolju preglednost, zadržati bolji strukturni pravac i efektivnije naglasiti oblikovanje određenih površina.
Ugradnja asfalta zahtjeva određene predradnje bez kojih se klijentima ne može isporučit kvalitetna usluga, odnosno konačni proizvod – visoko kvalitetno ugrađena asfaltna površina. Stoga smo ovdje opisali sve korake koje izvodimo kod izvođenja asfalterskih radova.
Iskop
Postupak pripremanja terena za asfaltiranje je sličan postupku za postavljanje opločnika ili bilo kojih drugih površina namjenjenih uporabi ljudi i vozila. U tlu se iskopava humusni sloj, ovisno o sastavu tla iskop iznosi 30-60 cm i treba biti do 30 cm širi od predviđene površine asfaltiranja.
Nosivi sloj
Nakon uklanjanja humusnog sloja nasipava se nosivi sloj koji se u pravilu sastoji od 20 do 30 cm tučenca / tucanika i/ili šljunka granulacije 0-31,5 mm. Ugrađeni materijal u nosivom sloju se zbija vibracijskim valjkom ili vibro pločom u slojevima do potrebnog modula zbijenosti, što je jamstvo za čvrstu podlogu. Kako bi se zajamčilo jednostavno odvodnjavanje, kod planiranja zemljišta uzima se u obzir poprečni nagib od 3-5%. Za odvođenje površinske vode potrebno je uplanirati minimalni nagib od 2-3%. Nakon postavljanja nosivog sloja postavljaju se rubnici u sloj betona MB 20 i oblažu betonom MB 15.
Podloga
Kada se pripremi dobro zbijeni nosivi sloj, na njega se nanosi sloj ravnomjernog pijeska granulacije 2-4 mm, debljine 3-5 cm, koji se potom uvalja, a koji tvori podlogu na koju se postavlja asfalt.
Ugradnja asfalta
Kvalitetna ugradnja asfalta moguća je samo na prethodno pripremljenu suhu površinu i za suhog vremena. Asfaltna mješavina se na gradilište transportira kamionima kiperima i direktno isporučuje na gradilište za strojnu i ručnu ugradnju. Nakon prispjeća asfaltne mješavine ona se u malim količinama kipa direktno iz kamiona na građevnu površinu za ručnu ugradnju te se otuda širi i planira po građevnoj površini u sloju određene debljine i širine, istovremeno obavljajući početno zbijanje sloja vibro valjkom. Dok je asfaltna mješavina još vruća, valjci vrše završno zbijanje sloja. Valjanje se nastavlja sve dok se sloj asfalta ne zbije do potrebnog modula zbijenosti.